درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

ابر برچسبها

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :سوین نوری
تاریخ:جمعه 25 مهر 1393-12:53 ب.ظ

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی
قیمت:1400000ریال

     

    موضوع :

    پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد

    فرمت فایل: WORD  (قابل ویرایش )

    چکیده :

    هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است بدین معنی که دانشجویان دختر از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین دانشجویان پسر و دانشجویان دختر  مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).در دهه­های اخیر، روان­شناسی مثبت­نگربه عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندی­های انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی و شادمانی در حوزه­های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روان­شناسی مثبت­نگر، حركتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شكوفایی و بالندگی است كه نمی­خواهد جایگزین هیچ یك از انواع درمان­های روان­شناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهه­های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درك و مفهوم­سازی جنبه­های مختلف روان­شناسی مثبت­نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان­شناختی به طور گسترده­ای مورد بررسی و به روش­های مختلفی مفهوم­سازی شده است.

    کلید واژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، دانشجویان

     

    فهرست مطالب :

    فصل 1-   کلیات تحقیق :... 1

    1-1-   مقدمه............. 2

    1-2-   بیان مسئله. 3

    1-3-   اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 5

    1-4-   اهداف تحقیق.. 6

    1-5-   سوالات تحقیق.. 6

    1-6-   چارچوب نظری تحقیق.. 7

    1-7-   تعاریف واژه ها 15

    فصل 2-    ادبیات و مستندات تحقیق... 18

    2-1-   تعریف هویت... 19

    2-2-   مفهوم هویت... 21

    2-3-   انواع هویت... 23

    2-3-1-     سبک های هویت اطلاعاتی.. 25

    2-3-2-     سبک هویت هنجاری.. 26

    2-3-3-     سبک هویت سردرگم.. 28

    2-4-   هویت و جنسیت... 29

    2-5-   سلامت روان.. 30

    2-6-   سلامت روانی.. 31

    2-7-   بهزیستی روانشناختی.. 34

    2-8-   مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 37

    2-8-1-     خودمختاری   37

    2-8-2-     رشد فردی............ 38

    2-8-3-     تسلط بر محیط... 39

    2-8-4-     هدفمندی در زندگی.. 40

    2-8-5-     روابط مثبت با دیگران.. 40

    2-8-6-     پذیرش خود  41

    2-9-   افسردگی  42

    2-10- تعریف افسردگی.. 43

    2-11- شناخت افسردگی.. 44

    2-12- انواع اختلال افسردگی.. 47

    2-13- نشانه های افسردگی.. 50

    2-14- مطالعات انجام شده 55

    فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 62

    3-1-   روش تحقیق.. 63

    3-2-   جامعه آماری.. 63

    3-3-   نمونه و روش نمونه گیری.. 63

    3-4-   روش گردآوری اطلاعات... 64

    3-5-   ابزار گرد آوری اطلاعات... 64

    3-6-   روش های تجزیه و تحلیل داده ها 70

    فصل 4-    تجزیه و تحلیل اطلاعات... 71

    4-1-   بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها 72

    4-1-1-  بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت... 72

    4-1-2-  بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت... 73

    4-1-3-  بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی.. 73

    4-1-4-  بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات... 75

    4-1-5-  بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد. 76

    4-2-   بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق.. 77

    فصل 5-    نتیجه گیری و پیشنهادات... 95

    5-1-   خلاصه یافته ها ی پژوهش.... 96

    5-2-   بحث و نتیجه گیری.. 97

    5-3-   محدودیتهای تحقیق.. 100

    5-4-   پیشنهادهای تحقیق.. 101

     

     


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات